Úvod » Cvičení » Styly cvičení » Spirální stabilizace páteře (SPS) - známá také jako SM systém MUDr.Smíška

Dnes je úterý 15. 10. 2019 - Svátek má Tereza, zítra Havel

Styly cvičení

Spirální stabilizace páteře (SPS) - známá také jako SM systém MUDr.Smíška

Nabízíme i osobní tréninky s Věrou Hruškovou. Info 602 744 348

Jedná se o preventivní a regenerační skupinové cvičení.
Cílem cvičení je celkové zlepšení držení těla a tím odstranění hlavních příčin bolesti zad.
Při cvičení zpevníte mimo jiné i břišní a hýžďové svaly a narovnáte svůj postoj.

Metoda MUDr. Smíška je prověřena 35 letou praxí a má uznání českých i německých zdravotních pojišťoven. Podstatou tohoto cvičení je propojení stabilizačních svalů v celém těle najednou v průběhu optimálně koordinovaného pohybu. Tak se vytvoří dynamický stabilizační svalový korzet. Při každém cviku dochází k vyrovnání páteře do střední linie a jejímu vytažení vzhůru (trakci). Tak vzniká vysoce efektivní regenerace meziobratlových plotének po sedavém zaměstnání nebo náročném sportu. Cvičení je vhodné pro každého.

U cvičení dětí a mládeže je cílem hlavně regenerace pohybového aparátu po dlouhém sezení ve škole. Jde nám zejména o prevenci vzniku vadného držení těla, které je dnes u dětí velmi častým jevem.

Sportovcům cvičení SPS přináší zlepšení citu pro rovnováhu a stabilitu a zejména chrání páteř a klouby před přetížením. Cvičení SPS zlepšuje sportovcům fyzickou kondici, pomáhá jim udržet si zdraví a umožňuje jim tak dělat jejich oblíbený sport co nejdéle.

Osobám středního věku přináší cvičení SPS zejména obnovu svalové rovnováhy (odstranění svalových dysbalancí), uvolnění bolestivého svalového napětí z jednostranného zatížení a dobře je připraví na rekreační sporty.

U seniorů je cílem cvičení SPS hlavně stabilizace chůze a prevence pádů.

K ČEMU PŘI CVIČENÍ SPS DOCHÁZÍ

Pohybem paže a lopatky vzad a dolů (aktivní fáze pohybu) aktivujeme šikmé břišní svaly – svalové spirály (jedná se o přirozenou aktivaci břišních svalů). Břišní stěna se pohybuje směrem dovnitř, zmenšuje se obvod pasu a vytváříme trakční sílu, která protahuje tělo směrem vzhůru. Dochází k uvolnění tlaku obratlů na meziobratlové ploténky (vzpřimovače páteře jsou v relaxaci), úlevě od bolesti zad a k regeneraci. Hovoříme o spirální stabilizaci páteře (představte si spirálu, která obkrouží Vaše tělo a protáhne Vás vzhůru). Ve fázi uvolnění/klidu jsou naopak aktivovány svalové vertikály (vzpřimovače páteře), které obvod pasu rozšiřují a tělo se snižuje. Dochází ke kompresi páteře, tlaku na meziobratlové ploténky a následné bolesti.

HLAVNÍ EFEKTY CVIČENÍ SPS Metoda SPS (známá také jako SM-systém) je založena na aktivním cvičení se speciálním elastickým lanem (neplést si se cvičením/posi­lováním s gumou). Cílem cvičení je zvýšit pružnost svalů, pohyblivost kloubů a vyrovnat svalové dysbalance (důležité zejména při skolioze páteře a výhřezu meziobratlového disku) a získat tím schopnost správného držení těla v ose a regenerace meziobratlových plotének. Cvičení s lanem umožňuje svaly zároveň posilovat a protahovat v době, kdy přirozeně relaxují (princip reciproční inhibice). Jedná se tedy o velmi efektivní strečink. Díky zřetězení svalů se páteř napřimuje, odstraňuje se vadné (chabé, skoliotické) držení těla, rovnají se kulatá záda (zvětšená hrudní kyfóza), upravuje se předsun hlavy a předsazení ramen (protrakce ramene), aktivuje se nožní klenba a zlepšuje se postavení palce nohy (hallux valgus). Pravidelným cvičením se zeštíhluje pas a zpevňuje břicho. Výsledkem je krásné držení těla, zlepšení sportovního výkonu a úleva od bolesti.

PRO KOHO JE CVIČENÍ SPS VHODNÉ •pro lidi se sedavým zaměstnáním – kompenzace jednostranného přetížení •pro aktivní i příležitostné sportovce – kompenzační trénink •pro lidi s bolestmi zad, hlavy a kloubů •jako kauzální (příčinná) léčba při skolioze páteře •jako kauzální (příčinná) léčba při výhřezu meziobratlového disku •při problémech s plochou nohou a vbočeným palcem (hallux valgus) •při migrénách

CO MŮŽETE OČEKÁVAT Nabízíme Vám vysvětlení a výuku účinného cvičení SPS (známé také jako SM-systém). Pomocníkem Vám bude pružné elastické lano a odborný dohled. Cvičení probíhá ve stoje, případně v sedě, v závislosti na okolnostech. Dochází ke střídání aktivace a relaxace svalů za pomalého, avšak rozsáhlého pohybu horní nebo dolní končetiny. Při individuální lekci je samozřejmostí výběr jednotlivých cviků, které jsou vhodné právě pro Vás. Pro dosažení efektivního výsledku a změny v držení těla je třeba vlastní vůle a chuť ke každodennímu cvičení.


 
 

Rezervační systém

Novinky

Zajímavé odkazy

 
©2012 JR Soft s.r.o.